Μπάρες βρώμης


Οι φίλες μου κι εγώ έχουμε, όπως και όλες οι μαμάδες φαντάζομαι, ένα μόνιμο πονοκέφαλο πώς να αποφύγουνε τα παιδιά μας την εύκολη λύση της καντίνας του σχολείου και πώς χωρίς να περάσουμε όλη τη μέρα στην κουζίνα να τους δώσουμε κάτι υγιεινό, νόστιμο, χαμηλό σε λιπαρά, χωρίς ή ελάχιστη ζάχαρη και να τους αρέσει!!! Μια εξίσωση όχι τόσο εύκολη θα έλεγα. Η φίλη μου λοιπόν η Τίνα ανακάλυψε αυτή την συνταγή για σπιτικές μπάρες, υγιεινότατες, με ένα μόνο μειονέκτημα! Άμα τις δοκιμάσεις δεν σταματάς!!!

Υλικά: 
  • 4 κουταλιές της σούπας μέλι
  • 2 κουταλιές της σούπας σιρόπι σφενδάμου (θα το βρείτε σε όλα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ)
  • 1 φλιτζάνι βούτυρο
  • 4 φλιτζάνια νιφάδες βρώμης
  • ½ φλιτζάνι ξηρούς καρπούς (φουντούκια, καρύδια, αμύγδαλα)
  • 1 ½ φλιτζάνια αποξηραμένα φρούτα κομμένα σε μικρά κομμάτια (φράουλες, βερίκοκα, σταφίδες, δαμάσκηνα, cranberries κλπ)
  • 1 κουταλάκι του γλυκού κανέλα
Παρασκευή: 
  • Για 12 μπάρες

Προθερμάνετε το φούρνο στους 200oC.

Σε μια κατσαρόλα και σε μέτρια ένταση βάλτε το βούτυρο, το μέλι και το σιρόπι σφενδάμου και ανακατέψτε μέχρι να λιώσουν.

Προσθέστε ανακατεύοντας συνεχώς  τα αποξηραμένα φρούτα, και χωρίς να σταματήσετε το ανακάτεμα, προσθέστε τμηματικά και τη βρώμη. Τέλος προσθέστε την κανέλα και τους ξηρούς καρπούς. Ανακατέψτε όλα τα υλικά να αναμειχθούν καλά και απλώστε το μίγμα σε ένα ταψάκι στρωμένο με λαδόκολλα.

Ψήστε τις μπάρες για τουλάχιστον 25-30 λεπτά.

Βγάλτε το ταψάκι από το φούρνο και όσο είναι ζεστό χαράξτε με ένα κοφτερό μαχαίρι σε κομμάτια τις μπάρες. Όταν κρυώσουν, κόψτε τις και φυλάξτε τις σε αεροστεγές δοχείο.

 

  • Tips: - Το ωραίο με αυτήν τη συνταγή είναι ότι μπορεί κανείς να «παίξει» ανάλογα τα γούστα του. Π.χ. Μπορείτε να παραλείψετε τους ξηρούς καρπούς ή τα αποξηραμένα φρούτα. Ή να παίξετε με τις αναλογίες τους (πιο πολλά φρούτα και λιγότερους ξηρούς καρπούς κλπ).
  •          - Επίσης, μπορείτε λίγο πριν κρυώσουν να βάλετε από πάνω σταγόνες μαύρης σοκολάτας! Σ’ αυτή την περίπτωση, χρειαζόμαστε λίγη θερμοκρασία για να «κολλήσουν» οι σταγόνες. Προσοχή, μην είναι πολύ ζεστές και λιώσουν.
  •          - Όσο πιο πολύ τις ψήσετε, τόσο πιο τραγανές γίνονται. Οπότε, «παίζετε» και με το χρόνο ψησίματος.

Αλίκη Μάρα
Οινολογία- Γευσιγνωσία- Art of living

30
1